Köpvillkor och ansvarsfördelning mellan kund och Primastar

Köparen ansvarar själv för att varorna är lämpade för de särskilda syften som köparen har avsett med varorna. Köparen skall undersöka om varorna är behäftade med fel eller brister så snart som möjligt efter leverans. Innan varorna används är köparen skyldig att utföra en grundlig undersökning av dem för att fastställa om varorna är bristfälliga.

Garantier

Primastar lämnar 2 års garanti på fabrikationsfel för samtliga varor. Garantin gäller fr.om inköpsdatumet.
(Garantitiden ovan gäller såvida inget annat anges på den enskilda produkten)

Garanti gäller ej fel på produkten som orsakats av:

* en olyckshändelse efter det att konsumenten har fått varan

* vid vanvård

* onormal användning

* att konsumeneten inte följt skötsel- och serviceanvisningar

(2 års materialgaranti + 3 års kompressorgaranti på material gäller för våra poolvärmepumpar)

 

Undantag:
På järnvägsräls, som inte använts, lämnar vi 115 års garanti. Detta sagt med anledning av att vissa konkurrenter lämnar mycket långa varugarantier på utvalda produkter där det vore bättre att garantera att själva företaget finns
kvar om 15 eller 20 år.

 

Pool garanti:

Genom att registrera sitt poolköp hos vår pooltillverkare Swim´n Play kan man få del av deras "Limited Warranty" garanti program.

* Concord pooler (1,22m höga) = 5 års "Limited Warranty"

* Yorkshire pooler (1,32m höga) = 20 års "Limited Warranty"

* Westminster pooler (1,37m höga) = 50 års "Limited Warranty"

Klicka på länken SwimnPlay för "Limited Warranty" registrering.

 

Reklamationer

Vid eventuell skada/fel på produkt skall det reklameras så snart felet upptäcks dock senast inom 14 dagar från mottagandet av order.

Vid reklamation måste produkten lämnas/skickas till Primastar för kontroll/reparation innan ny eller reparerad produkt lämnas/skickas tillbaka.

Kunden står själv för frakten tillbaka till Primastar om felet ej är vårt.

Mottagning av order

Kontrollera noga att du erhållit rätt antal kolli och att det inte är några skador på emballage/produkt.

Saknat kolli eller skadat paket (emballage) skall omgående anmälas till DHLs chaufför / Postens ombud i samband med mottagandet av din leverans.

(notera på fraksedel och chaufförens underskrift)

Du erhåller då ett ärendenummer och därefter kontaktar du Primastar AB så ska vi hjälpa dig.

 

Retur / Ångerrätt

Returer accepteras enbart efter överenskommelse och senast 2 veckor efter leveransdatum.

Returfrakt betalas av kunden och skall returneras i oskadat originalemballage

---

Primastar AB

Bårslövsvägen 3

253 73 GANTOFTA

---

Säljarens ansvar för fel kan inte överstiga ett belopp som motsvarar den bristfälliga varans fakturavärde. Säljaren ansvarar således inte för t ex driftsavbrott, utebliven vinst eller annan indirekt skada hos köparen, om inte säljaren agerat grovt vårdslöst.

 

Villkor för Prisjusteringar och Felaktigheter

Alla priser som visas på vår hemsida/webbshop och i vår lagerbutik är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms med på 25 %. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i händelse av prisändringar från våra leverantörer, skrivfel i webbshoppen eller eventuella felaktigheter i prissättningen på grund av felaktig information.  Vi strävar alltid efter att vara noggranna och korrekta i vår kommunikation men vi kan inte hållas ansvariga för eventuella felaktigheter som kan förekomma.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen